Fanfare Wilhelmina maakt indruk met Scary Symphony

Wie afgelopen zaterdag in de buurt van MFA D’n Anloôp in Hoogeloon was, voelde dat er iets angstaanjagends stond te gebeuren. Het gemeenschapshuis vormde het domein voor Scary Symphony: een spannend muziekspektakel, georganiseerd door Fanfare Wilhelmina Hoogeloon.

Bij binnenkomst werd het publiek theatraal ontvangen door de spelers van Toneelvereniging St. Pancratius Hoogeloon. In een angstaanjagende setting met doodskist werd de bezoekers verteld dat de dirigent overleden en vervloekt was en dat gezocht werd naar een vervanger. Een spookdirigent wilde die plaats wel innemen in ruil voor een ziel uit het publiek... Scary Symphony kon beginnen!

Het orkest en de percussiegroep van Fanfare Wilhelmina vulden de avond met een zeer gevarieerd programma m.m.v. Vocaal Ensemble Florence (Knegsel), violiste Glenn van Hoof, danser Roberto Coppens met dansgroepen van Dansstudio Rockx (Reusel) en UC Dance (Eindhoven), zangeres Richelle en diverse solisten uit de eigen gelederen.

De avond kende vele hoogtepunten, waaronder het indrukwekkende openingsnummer O Fortuna door orkest en koor dat het publiek op het puntje van haar stoel zette. De Danse Macabre, prachtig uitgevoerd door Glenn van Hoof, bracht het publiek naar het kerkhof waar de doden opstonden uit hun graven om te dansen. De leerlingen van de fanfare beleefden hun primeur op het podium door mee te spelen met The Addams Family. Met Visual Drums brachten de slagwerkers van Wilhelmina een spectaculaire act met hoogstaand slagwerk en spannende lichteffecten. Roberto met zijn dansers zette een spectaculaire dansact neer tijdens Thriller van Michael Jackson. En in het afsluitende nummer Mother Earth schitterde Richelle.

Een uitverkochte zaal met enthousiast publiek en alle deelnemers hebben genoten van een angstaanjagend mooi muziekspektakel! Benieuwd naar de foto’s? Kijk dan op www.facebook.com/Fanfare.Wilhelmina.Hoogeloon.

Ga terug