Muzikaal talent laat van zich horen tijdens voorspeelochtend

Afgelopen zondag organiseerde Fanfare Wilhelmina voor de 20e keer een voorspeelochtend voor en door haar eigen leden. Ruim 40 blaasmuzikanten en slagwerkers presenteerden zich aan het publiek met een solo of in ensemblevorm. Deze verenigingsactiviteit werd al voor de eerste keer gehouden in 1988. Toen heette het nog “intern solistenconcours”, klonk er een jurybelletje voor elk optreden, was de spanning af en toe te snijden en keek men vol verwachting uit naar de prijsuitreiking. Anno 2024 is meedoen belangrijker dan winnen, klinkt er geen belletje meer en krijgt elke deelnemer tips en tops van de jury om aan te gaan werken. Wat niet veranderd is, zijn de te winnen bokalen: de Sjef Seuntiëns wisselbokaal voor de beste blaasmuzikant en de Foen van Heijst wisselbokaal voor de beste slagwerker. In 1996 is daar nog een derde bokaal aan toegevoegd: de Meester Van den Borne wisselbokaal voor de beste debutant. Na alle 33 optredens maakte de jury, die bestond uit Jan van Hove en John Klaus, bekend wie de prijzen gewonnen hadden. De Sjef Seuntiëns wisselbokaal ging naar Lieve Seuntiëns (bugel). De Foen van Heijst wisselbokaal werd gewonnen door Siem van de Huijgevoort (snaredrum) en de Meester Van den Borne wisselbokaal was voor de zussen Minke en Floortje Janssen (bugel). Aan alle deelnemers: super bedankt voor jullie mooie optredens!

Ga terug