Fanfare Wilhelmina: muziek brengt jong en oud bijeen

Samen muziek maken: daar draait het om bij Fanfare Wilhelmina uit Hoogeloon. Enerzijds wordt serieus gewerkt om een zo hoog mogelijk muzikaal niveau te bereiken, dat past bij alle muzikanten. Anderzijds wordt ook het verenigingsgevoel zeker niet uit het oog verloren. Fanfare Wilhelmina presenteert zich het hele jaar door, zowel op het podium als op straat, bij diverse evenementen en gelegenheden in en buiten Hoogeloon. Activiteiten zoals de jaarlijkse feestavond, speciale uitstapjes voor de jeugdleden en de organisatie van het BELEVENement dragen bij aan het versterken van de onderlinge band.

Bij een fanfare wordt al snel gedacht aan traditionele fanfaremuziek in een strak uniform, maar die tijd is voorbij. Ook Fanfare Wilhelmina gaat met de tijd mee. Tijdens de podiumconcerten van het blaasorkest wordt een mengeling ten gehore gebracht van moderne, herkenbare en serieuze muziekwerken. De toevoeging van melodisch slagwerk aan de bezetting van de percussiegroep spreekt ook een breed publiek aan. Beide orkesten treden op in een modern tenue in de kleur zwart met blauwe accenten. Op straat wordt nog wel opgetreden in het bordeauxrode fanfare-uniform.

Fanfare Wilhelmina is opgedeeld in vijf orkesten: het leerlingenorkest voor de beginnende blaasmuzikanten, de jeugdpercussiegroep voor de beginnende slagwerkers, het opleidingsorkest voor de leden die al wat langer les volgen, het blaasorkest en de percussiegroep. Van jong tot oud wordt in groepsverband muziek gemaakt (naast de individuele lessen tijdens de opleidingsfase). En dat al vanaf 1907!

Ga terug