Percussiegroep

De percussiegroep van Fanfare Wilhelmina is een gezellige en muzikale groep met een grote variatie in leeftijd. Met deze mengeling van jong en oud slagwerktalent speelt de percussiegroep sinds 2011 op het hoogste niveau. Sinds 2009 staat de percussiegroep onder leiding van John Klaus uit Bakel, die met zijn enthousiasme de juiste snaar weet te raken bij de leden en het maximale uit de groep probeert te halen.

Door het gebruik van melodische instrumenten, verschillende percussie-instrumenten en de standaard snare, field, tenor en bass drum is de percussiegroep in staat om een breed genre aan muziek ten gehore te brengen. Dit varieert van bekende popsongs tot samba's en van grote concertwerken tot straatmarsen.

De percussiegroep presenteert zich door het jaar heen bij verschillende gelegenheden. Zo rukt de percussiegroep nog regelmatig uit op straat om samen met het blaasorkest serenades te geven en om feestelijke gelegenheden in het dorp op te luisteren. Daarnaast presenteert de percussiegroep zich elk jaar op verschillende concerten, zoals het carnavalsconcert, het kermisconcert, het zomeravondconcert en tal van uitwisselingen met andere verenigingen. Ook wordt eens in de 4 jaar meegedaan aan een podiumconcours.

Naast de muziek staat bij deze groep uiteraard ook de gezelligheid hoog in het vaandel. Zo wordt er onder andere jaarlijks een feestdag georganiseerd met een leuke dag- en avondactiviteit.

Repetitie:  vrijdagavond 19:30 - 21:30 uur
Dirigent: John Klaus