Lid worden

Muziek maken is een mooie uitdaging voor jong en oud. Fanfare Wilhelmina helpt jou graag om het bespelen van een instrument te leren. Tijdens de lessen word je opgeleid om later in groepsverband in één van de orkesten samen met de andere leden muziek te maken.

Als je interesse hebt om lid te worden, bieden wij jou vrijblijvend 6 proeflessen aan. Mocht je na deze 6 proeflessen verder willen, dan word je lid van Fanfare Wilhelmina. Onder begeleiding van een erkend docent worden tijdens de opleiding de eerste stappen gezet op weg naar het grote orkest.

Hoe gaat dit in zijn werk? Het behalen van het A- en B-diploma is verplicht. De voorbereiding voor een examen duurt ongeveer twee jaar (dit is persoonsafhankelijk). Tijdens deze twee jaar volg je een praktijk- en een klassikale theorie-opleiding. De examens hiervoor worden officieel afgenomen. Het diploma dat je behaalt, is hetzelfde als van de muziekschool. Het C-diploma wordt aangeraden, maar is niet verplicht. Mocht je nog verder willen, dan bestaat de mogelijkheid om het D-diploma te halen.

Blaasmuzikant

Als blaasmuzikant begin je, na 6 maanden les, in het leerlingenorkest. Hier blijf je deel van uitmaken tot maximaal 1 jaar na het behalen van je A-diploma. Als je je A-diploma hebt behaald, kom je bij het opleidingsorkest. Een jaar na het behalen van het A-diploma ga je meespelen in het blaasorkest.

Slagwerkmuzikant

Als slagwerkmuzikant kom je na 1 jaar les bij de jeugdpercussiegroep. Na het behalen van je A-diploma wordt er gericht toegewerkt naar deelname in de percussiegroep.

Voordelen lidmaatschap

• Je krijgt niet alleen muzieklessen. Je bent ook lid van een vereniging.
  • De muziekopleiding is intern en de lessen worden gegeven in D’n Anloôp in Hoogeloon.
  • Het instrument dat je bespeelt, krijg je in bruikleen van Fanfare Wilhelmina.
  • Als lid van onze vereniging mag je deelnemen aan de activiteiten van Fanfare Wilhelmina.
  • Na een half jaar les ga je al meespelen in het leerlingenorkest of na een jaar les in de jeugdpercussiegroep. Hier ga je met andere jonge muzikanten samen muziek maken.
  • Tijdens het muzikale jaar worden er speciaal voor de jonge muzikanten optredens georganiseerd met andere jeugdorkesten en worden er (niet muzikale) uitstapjes georganiseerd.

Is muziek maken in verenigingsverband iets voor jou? Wil je graag een instrument leren bespelen? Of heb je al ooit muziek gemaakt en wil je het weer oppakken? Neem dan voor meer informatie of aanmelden contact op met:

Hanneke Seuntiëns
Opleidingscoördinator blaasorkest Fanfare Wilhelmina